fredag den 29. januar 2016

Hverdag og højdepunkter


Hey!

Lidt historier fra Norge.

Jeg mindede forleden folk om, at vi det seneste år ikke har været så aktive på denne blog. Som I kan se skyndte Ulrikke sig at skrive et blogindlæg. Og jeg. Ja, jeg glemte at gøre det :-)
-Så her kommer det.

Det er sidst i januar og alle vores førsteårselever har en projektuge først bestående af førstehjælpskursus og derefter MUN. Jeg er ikke involveret i organiseringen af disse projekter, og skal selv ud og grave i sne og forhåbentlig sove i snehule de næste to dage.

Det er rart at være tilbage fra juleferie, men selvom det kun er et par uger siden vi kom tilbage, føler jeg allerede (ligesom alle andre gange vi er kommet tilbage fra en ferie), at vi har været her længe.

Det var helt vildt travlt før juleferien, men nu er der mere ro på. Jeg er ved at være færdig med mine opgaver, og her for tiden har jeg utrolig meget tid til at hænge ud, dyrke motion og ikke rende rundt som en gal hele tiden.

Da der er et helt år at se tilbage på, har jeg udvalgt et par billeder, og så håber jeg at de tilsammen kan give et indblik i hverdag og højdepunkter.

Dette billede er fra forleden morgen. Klokken var 6, og vi havde en stor geografitest. Vi mødtes derfor tidligt i kantinen og gik i gang med urbanisering, byplanlægning og jeg ved ikke hvad. 
Morgenmaden består oftest af havregryn og kaffe, og det gjorde den også den dag.

Sidste uge sneede det utroligt meget. Som det ses på næste billede, var det næsten som en uge i Narnia :-)


Dette billede er tilbage fra efteråret da jeg var på en weekendtur op til en hytte skolen ofte bruger, som ligger 1,5 vandring op i bjergene. Jeg har været der nogle gange, og det er et helt fantastisk pusterum. Vi slapper af, snakker, nyder udsigten og laver mad.

Dette billede er fra en helt vild vandretur jeg var på da det stadig var småvarmt. Vi stod op tidligt lørdag morgen og kørte 2 timer væk. Så vandrede vi i 5 timer op i bjergene. Den sø I ser på billedet er ikke foden af bjerget, den er to timer op af fra bilen. Vi sov i en lille hytte og stod op tidligt om morgenen for at vandre endnu højere op i bjergene og se solopgangen. Så tog vi tilbage til hytten, spiste morgenmad, og vandrede hele vejen ned igen. Der var sne og sol og så smukt, at det var helt ufatteligt.

Her ser I os så tidligt om morgenen, at jeg slet ikke ved hvad klokken var. Vi var på niveau med bjergtoppene og sammen holdt vi varmen.


I oktober var jeg en uge ude i en hytte i et område hvor en mand arbejder på at opstarte en økolandsby. Vi var rundt og opmåle marker og bjerge, diskuterede arkitektur, planlagde vores egen økolandsby og så havde vi det bare rigtig rart.

Det gælder nu om, at få det hele ud af RCN og UWC, så det gør jeg:-)

-Katrine, RCN (Norge)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar