lørdag den 23. august 2014

En tur omkring Campus

Jeg har nu tilbagelagt 6 dage på dette fantatisk smukke sted. Før jeg tog afsted, havde jeg hørt, at skolen var en af de mere fattige UWC-skoler, så mine forventninger til campus var ikke særlig høje. Udefra ser skolen dog heller ikke ud af meget. Hvis man står udenfor vagten, kan man faktisk ikke se andet end dette skilt:



Men indeni er campus en hel lille tropisk verden! Pga. den årlige regntid og meget sol er alle bygninger på skolen forbundet med udendørs gange, så man altid kan komme rundt. Der er mange grønne arealer, og dyrelivet er ret anderledes (mest er det dog insekter, edderkopper og flotte fugle men altså). Rundt omkring på campus står der mange frugttræer, og lige nu er mango- og guyanatræerne modne, så vi har flere gange været oppe og klatre efter dem.



 I går, da jeg kom fra klasselokalerne så jeg en hvid og grøn slange krydse stien(!) Jeg var på vej tilbage fra en personligt tutor møde, så jeg var alene. Jeg har virkelig en stor frygt for slanger, så jeg stod bare helt stiv af skræk. Heldigvis kom min yndlingsgartner Raúl og råbte spanske fraser til den forsvandt tilbage i græsset. Fra nu af vil jeg kun gå på stigerne efter mørkets frembrud!

Som sagt er skolen rimelig meget permanent broke, så selvom i stedet for aircondition er der vindblæsere hængende fra loftet i hvert rum. Alle elever bor i residents på 24 elever fordelt på 8 værelser. Der er 4 pige recidents og 3 drenge recidents, og for hvert af husene er der en ansvarlig lærer, der bor særskilt lige ved siden af. Meget andet staff bor på campus, så det er ret hyggeligt. Udover de 7 residents er der fitnessrum, kantine, et klasselokale for hver lærer (overraskende mange), fodboldbane, basket- og volleybane, sygeplejeske og diverse administrationsbygninger. Skolen virker som en hel lille by (eller community, som de så godt kan lide at kalde det), men det er måske heller ikke så mærkeligt, når man tænker på, at skolen plejede at tjene som en SOS-børneby.

Jeg må desværre slutte for nu, da jeg skal ud til et organic market i San José. Dog får i lige et lille kort over skolen med på vejen:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar