mandag den 25. august 2014

FUCK SHIT FUUUUUCK vol. 2.0


Okay... Alt hvad jeg troede om denne skole og UWC-oplevelsen er røget i skraldespanden (selvfølgelig sorteret efter de bedste råd om "sustainability" som man jo gør her i Tyskland) og nu er jeg fyldt op af helt nye indtryk og oplevelser! First of all: den tyske campus er FANTASTISK! Jeg havde mine bange anelser som dansker og frygtede lidt, at Tyskland ville minde meget om herhjemme og være knapt så eksotisk - der tog jeg virkelig fejl!
Jeg ankom i onsdags til den mest sprudlende og livlige by med streetdance på gaden og unge mennesker der drikker øl paktrisk talt overalt i byen med de mange afslappende grønne områder. Campus var en endnu større overraskelse – godt nok er det stadig en byggeplads og alle skolebygninger udover student houses er stadig under renovering, men FUCK SHIT FUCK hvor er her smukt alligevel!
Selvfølgelig har jeg taget nogle billeder med min (ikke så professionelle, men meget handy iphone), som I da ikke skal snydes for.



Udsigt over en af de nærlæggende dale og tysk dame der vandrer..


Fordelen ved UWC i Tyskland: ØL og masser af det! Her er nogle af mine søde co-years - jeg prøvede at lære dem om dansk kultur (alkohol i store mængder), men måtte overgive mig til Jan fra Tjekkiet... Satans Østeuropæere!

Min nye by Freiburg hvor der løber masser af kanaler og en stor å gennem byen..


Freiburg + et fænomen som mine co-years kalder PDA (public display of affection), hvilket de bestemt ikke er vant til i hjemlandene!


Med lidt hjælp fra de bedste venner fra DK er min hylde over sengen ny prydet med smukke billeder og gode minder! 


Endnu mere Freiburg...


Jep - det her er hvad du ser i butiksvinduerne, vi varmer allerede op til oktoberfest!


Freiburgs kendte (og meeeeeget gamle) kirke "Münster", som faktisk er et ret imponerende syn!

Ja, som I kan se er der faktisk ret dejlig her i det Tyske, og følelsen i maven ovenpå den første lille uge er også positiv. Vi har haft rigtig travlt! Blandt mine oplevelser kan jeg  nævne, at jeg har cyklet 70 km (til den franske grænse og tilbage), været med i et skalde/byggeplads-orkester hvor vi spillede på hjemmelavede instrumenter (vores instrumenter er ikke kommet endnu), haft lange snakke om religion og lært sjofel slang af "Nana from Ghana", haha... 

Anyways jeg er glad og positiv for nu, men i morgen har vi placement tests i engelsk og matematik, så I kan se frem til et seriøst "FUCK SHIT FUUUUCK" indlæg vol 2.1 i morgen... ;)

Auf Wiedersehen meine Freunde!  
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar