søndag den 24. august 2014

Weekend

Det er nu søndag aften efter min første rigtige weekend her i troperne
Lørdag tog vi på et økologisk marked inde i San José. Det er et sted de ret ofte tager hen, og det var også ret cool faktisk. Der var livemusik og man kunne købe alt muligt virkelig lækker økologisk mad til stort set ingen penge. Om aftenen havde 2. års eleverne lavet et vildt godt show til os - det var virkelig mærkeligt, men det skabte en stærk følelse af sammenhørighed! Det er godt nogen dedikerede mennesker, der går på den her skole… Da meget af det selvfølgelig allerede er en top hemmelig UWCCR-hemmelighed vil mine videoer derfra forblive hemmelige, men jeg tog også et par billeder.



I dag var vi på et frugtmarked og rundt her i Sankta Ana. Der var mange frugter jeg ALDRIG har set eller hørt om før, og jeg har selvfølgelig glemt navnene på dem alle, men de skal nok komme. Alt der var utrolig billigt, selvom det faktisk generelt i Costa Rica godt kan være okay pricey. 





Bydelen er et ret hipster sted fyldt med genbrugsbutikker og skæve steder. Det er en meget blandet del af San José, som både er den rigeste del af hovedstaden samtidig med det nogle steder er meget beskedent. De rige mennesker bor oppe på bjergene, der omringer byen eller i aflukkede "communities" med store arealer tilhørende. Ellers bor middelklassen i mindre huse omhegnet af enten pigtråd eller låger. Jeg ved ikke helt hvad det er alle her er så bange for, for selvom det selvfølgelig ikke er et rigt land er her meget fredeligt, og skolen har kun sagt rosende ting om Sankta Ana. Skolen tager dog sine forholdsregler med døgnvagt, og selvfølgelig skal man passe på, men i fare for at lyde som en naiv blond turist, tror jeg der findes meget farligere steder i verden. Bydelen er utrolig smuk, og selvom den er omringet af bjerge er det en af de fladeste steder i Costa Rica, har jeg fået fortalt. Da jeg løb rundt i byen i går synes jeg dog, det var alt andet en flat men altså.

Ellers har min weekend været ret stille og rolig, men selvfølgelig fyldt med en masse mennesker. Vi tager på camp i morgen, som skulle være et eller andet sted ude i junglen. Jeg håber jeg slipper for møder med edderkopper og andet kravl, men nu må vi se!

Håber i alle har det fantastisk, og i skal vide, jeg nyder alle informationer jeg får derhjemmefra  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar