onsdag den 27. august 2014

På toppen...

... Af Jardstadheia, som er bjerget i vores "baghave"! Solen stod højt på skyfri himmel, og temperaturen var lige lige lidt over de 20 grader. I dette hæderlige vejr besluttede jeg mig, sammen med en gruppe andre elever, for at bestige dette bjerg, og uden overdrivelse, så har jeg aldrig oplevet noget smukkere end omgivelserne på denne tur. Vi gik i to timer for at komme til toppen, det var hårdt, men vi holdt lidt stop ind i mellem, mest af alt for at nyde den ubeskrivelige udsigt. Hver gang vi kom til et sted, med en ny udsigt, var jeg sikker på, at intet nogensinde ville kunne blive smukkere, men her tog jeg grueligt fejl, for, for hver skridt vi nærmede os toppen blev udsigten vildere og vildere. På turen plukkede vi blåbær, mens lyden fra vandfaldende rislede noget så idyllisk i baggrunden. Da vi nåede til toppen, holdt vi os et langt hvil. Der blev taget selfies, og mange andre smukke billeder for at forevige denne følelse af at være på "toppen"! Turen ned, var ikke nær så anstrengende, men en hel del mere skræmmende, da mange at skråningerne var utroligt stejle, og meget svære at gå på, men ned det kom vi, og en fantastisk tur, det havde vi. På turen ned, plukkede Vallory fra Rusland svampe, som vi sammen tilberedte, og spiste samme aften. Jeg skal love jer for at det smagte godt. hun har lovet at tage mig på endnu en tur, så jeg kan lære hvilke man må spise, og hvilke man helst ikke skal spise ;)












        

Ingen kommentarer:

Send en kommentar